Definities
1.   Glowlie, Glowlie gevestigd te Rotterdam onder
KvK nr. 97182001.

2.   Klant: degene met wie Glowlie een
overeenkomst is aangegaan.

3.   Partijen: Glowlie en klant samen.

4.   Consument: een klant die tevens een
individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 1 -
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op
alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en
leveringen van diensten of producten door of namens Glowlie

2.   Partijen kunnen alleen afwijken van deze
voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.   Partijen sluiten de toepasselijkheid van
aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden
uitdrukkelijk uit.

 Artikel 4 -
Prijzen

1.   Alle prijzen die Glowlie hanteert
zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige
kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of
transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

2.   Alle prijzen die Glowlie hanteert
voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt,
kan Glowlie te allen tijde wijzigen. 

3.   Verhogingen van de kostprijzen van
producten of onderdelen daarvan, die Glowlie niet kon voorzien ten
tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de
overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 

4.   De consument heeft het recht om een
overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in
lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Artikel 5 - Monsters
en modellen 
Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij
daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

 

Artikel 6 -
Betalingen en betalingstermijn

1.   Glowlie mag bij het aangaan van de
overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen. 

2.   De klant dient betalingen achteraf
binnen 1 maand na levering  te hebben voldaan.

3.   Betalingstermijnen worden beschouwd als
fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen
bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan,
hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Glowlie de
klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 

4.   Glowlie behoudt zich het recht voor
om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 -
Betalingen en betalingstermijn

Artikel 8 -
Gevolgen niet tijdig betalen

1.   Betaalt de klant niet binnen de
overeengekomen termijn, dan is Glowlie gerechtigd de wettelijke
rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en  de
wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening
te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van
een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2.   Wanneer de klant in verzuim is, is hij
bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding
verschuldigd Glowlie 

3.   De incassokosten worden berekend aan de
hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

4.   Wanneer de klant niet tijdig betaalt,
mag Glowlie zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn
betalingsverplichting heeft voldaan. 

5.   In geval van liquidatie, faillissement,
beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen
van Glowlie op de klant onmiddellijk opeisbaar. 

6.   Weigert de klant zijn medewerking aan de
uitvoering van de overeenkomst door Glowlie, dan is hij nog steeds
verplicht de afgesproken prijs aan Glowlie te betalen. 

Artikel 9 - Recht
van reclame
 

1.   Zodra de klant in verzuim is, is Glowlie gerechtigd
het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant
geleverde producten.

2.   Glowlie roept het recht van reclame
in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.

3.   Zodra de klant op de hoogte is gesteld van
het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht
betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Glowlie, tenzij
partijen hierover andere afspraken maken. 

4.   De kosten voor het terughalen of -brengen
van de producten komen voor rekening van de klant.

Artikel 13 - Herroepingsrecht 

1.   Een consument kan een online aankoop
gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op
voorwaarde dat:

  • het
    product niet is gebruikt
  • het
    geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het
    geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (single blade razor, ondergoed, badkleding, scheerzeep etc.)
  • de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale
    inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
  • het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer,
    cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  • het product geen los tijdschrift of losse krant is
  • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht


2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

  • op de
    dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1
    bestelling
  • zodra
    de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

3.  De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@getglowlie.com. De consument is
verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn
herroepingsrecht te retourneren aan Glowlie, bij gebreke waarvan zijn
herroepingsrecht komt te vervallen. 

Artikel 15 -
Vergoeding van bezorgkosten 

1.   Indien de consument tijdig van zijn
herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de
volledige bestelling aan Glowlie heeft geretourneerd,
dan zal Glowlie eventuele door de consument betaalde
verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig en volledig
geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.  

2.   De kosten voor bezorgen komen
slechts voor rekening van Glowlie voor zover de volledige
bestelling wordt geretourneerd. 

Artikel 16 -
Vergoeding retourkosten 

 

Indien
de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige
bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de
volledige bestelling voor rekening van de consument. 



Artikel 18 -
Opschortingsrecht

 

Tenzij
de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming
van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 19 - Retentierecht 

1.   Glowlie kan een beroep doen op zijn
retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat
de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Glowlie heeft
voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 

2.   De retentierecht geldt eveneens op
grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd
is aan Glowlie

3.   Glowlie is nooit aansprakelijk voor
eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het
gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 20 -
Verrekening

 

Tenzij
de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld
aan Glowlie te verrekenen met een vordering op Glowlie.

 

Artikel 21 - Eigendomsvoorbehoud 

1.   Glowlie blijft eigenaar van alle
geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn
betalingsverplichtingen ten aanzien van Glowlie op grond van wat voor
met Glowlie overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het
tekortschieten in de nakoming.

2.   Tot die tijd kan Glowlie beroepen op
zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 

3.   Voordat het eigendom is overgegaan op de
klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of
anderszins bezwaren. 

4.   Indien Glowlie een beroep doet op
zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Glowlie het
recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen. 

Artikel 22 - Levering

1.   Levering vindt plaats zolang de voorraad
strekt.

2.   Levering vindt plaats bij Glowlie,
tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

3.   Levering van online bestelde producten
vindt plaats op het door de klant aangegeven adres. 

4.   Indien de overeengekomen bedragen niet of
niet op tijd worden voldaan, heeft Glowlie het recht om zijn
verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. 

5.   Bij te late betaling is er sprake van
schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet
aan Glowlie kan tegenwerpen.

Artikel 23 - Levertijd 

1.   De door Glowlie opgegeven
levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen
recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2.   De levertijd vangt aan op het moment dat
de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan
een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van Glowlie.

3.   Overschrijding van de opgegeven levertijd
geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de
overeenkomst te ontbinden, tenzij Glowlie niet binnen 14 dagen na
daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets
anders hebben afgesproken. 

Artikel 24 - Feitelijke
levering

 

De
klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem
bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 

Artikel 25 - Transportkosten 

 

Transportkosten
zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben
afgesproken.

 

Artikel 26 - Verpakking
en verzending

1.   Indien de verpakking van een geleverd
product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in
ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op
te laten maken, bij gebreke waarvan Glowlie niet aansprakelijk kan
worden gehouden voor eventuele schade.

2.   Indien de klant zelf voor transport van
een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan
producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Glowlie,
bij gebreke Glowlie niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele
schade.

Artikel 29 - Bewaring 

1.   Indien de klant bestelde producten pas
later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

2.   Eventuele extra kosten als gevolg van
voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van
de klant.

Artikel 31 -
Garantie

1.   De garantie met betrekking tot producten
is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e)
fabricage, constructie of materiaal. 

2.   De garantie geldt niet in het geval van
normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte
wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant,
alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

3.   Het risico van verlies, beschadiging of
diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen
partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of
feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een
derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 42 -
Vrijwaring

 

De
klant vrijwaart Glowlie tegen alle aanspraken van derden die verband
houden met de door Glowlie geleverde producten en/of diensten. 

 

Artikel 43 -
Klachten

1.   De klant dient een door Glowlie geleverd
product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele
tekortkomingen.

2.   Beantwoordt een geleverd product of
verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst
mocht verwachten, dan dient de Glowlie daarvan zo spoedig mogelijk, doch
in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de
hoogte te stellen. 

3.   Consumenten dienen Glowlie uiterlijk
binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te
stellen.

4.   De klant geeft daarbij een zo
gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Glowlie in
staat is hierop adequaat te reageren. 

5.   De klant dient aan te tonen dat de klacht
betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6.   Indien een klacht betrekking heeft op
lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Glowlie gehouden
kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 44 -
Ingebrekestelling

1.   De klant dient ingebrekestellingen
schriftelijk kenbaar te maken aan Glowlie.

2.   Het is de verantwoordelijkheid van de
klant dat een ingebrekestelling Glowlie ook daadwerkelijk (tijdig)
bereikt. 

Artikel 45 -
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

 

Als Glowlie
een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk
aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst
aan Glowlie verschuldigd zijn. 

 

Artikel 46 - Aansprakelijkheid Glowlie

1.   Glowlie is uitsluitend aansprakelijk
voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2.   Indien Glowlie aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor
directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een
overeenkomst.

3.   Glowlie is nooit aansprakelijk voor
indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of
schade aan derden.

4.   Indien Glowlie aansprakelijk is,
is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van
(volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is
de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de
aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.   Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren,
tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of
opschorting van enige verplichting.

Artikel 47 -
Vervaltermijn

 

Elk
recht van de klant op schadevergoeding van Glowlie vervalt in elk geval 12
maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect
voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van
het Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 48 -
Recht op ontbinding

1.   De klant heeft het recht de overeenkomst
te ontbinden wanneer Glowlie toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van
zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of
geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 

2.   Is de nakoming van de verplichtingen door
Glowlie niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas
plaatsvinden nadat Glowlie in verzuim is. 

3.   Glowlie heeft het recht de
overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit
de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Glowlie kennis heeft
genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant
zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

Artikel 49 -
Overmacht

1.   In aanvulling op het bepaalde in artikel
6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Glowlie in de
nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Glowlie kan
worden toegerekend in een van de wil van Glowlie onafhankelijke
situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant
geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn
verplichtingen in redelijkheid niet van Glowlie kan worden verlangd. 

2.   Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie
worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals
burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht
van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-,
elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen,
stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte
weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 

3.   Indien zich een overmachtsituatie voordoet
Glowlie 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan
worden die verplichtingen opgeschort todat Glowlie er weer aan kan
voldoen. 

4.   Vanaf het moment dat een overmachtsituatie
ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst
schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 

5.   Glowlie is in een overmachtsituatie geen
enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de
overmachttoestand enig voordeel geniet.

Artikel 50 - Wijziging
van de overeenkomst 

1.   Indien na het afsluiten van de
overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te
wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de
overeenkomst dienovereenkomstig aan. 

2.   Voorgaand lid is niet van toepassing bij
producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel. 

Artikel 51 -
Wijziging algemene voorwaarden

1.   Glowlie is gerechtigd deze algemene
voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

2.   Wijzigingen van ondergeschikt belang
kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 

3.   Grote inhoudelijke wijzigingen zal Glowlie zoveel
mogelijk vooraf met de klant bespreken.

4.   Consumenten zijn gerechtigd bij een
wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

Artikel 52 -
Overgang van rechten

1.   Rechten van de klant uit een overeenkomst
tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de
voorafgaande schriftelijke instemming van Glowlie.

2.   Deze bepaling geldt als een beding met
goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid,
Burgerlijk Wetboek. 

Artikel undefined -
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1.   Wanneer één of meerdere bepalingen van
deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de
overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 

2.   Een bepaling die nietig of vernietigbaar
is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt
komt van wat Glowlie bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt
voor ogen had.

Artikel undefined -
Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1.   Op iedere overeenkomst tussen partijen is
uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

2.   De Nederlandse rechter in het
arrondissement waar Glowlie is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt
is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen
partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.



Opgesteld op 11-12-2025